tisdag, juli 31, 2012

Slutbloggat

Igår började jag jobba igen efter semestern. Formellt byter jag anställning i och med månadsskiftet och är alltså från och med imorgon anställd i Ringhals AB. I praktiken blir det en lite mer flytande övergång; nya jobbet har jag redan tjuvstartat på och imorgon tar jag en tur till Sthlm för att göra lite övertid på det nuvarande.

Jag började blogga förra gången jag bytte jobb och passar på att sätta punkt för vanan nu. Här kommer ett avslutande inslag med mina tre allra bästa mattips:

1. När man köper apelsinjuice kan det löna sig att inte bara titta på bilderna, utan även läsa texten på förpackningen. Visserligen är grapejuice också gott, men jag tycker nog att det inte skulle vara tillåtet att ha så förvillande lika bilder - hur ska analfabeter kunna handla?

2. Köp inte falukorv, hotdog eller något annat ur Scans korvsortiment. Det innehåller mestadels potatismjöl och ospecificerade nermalda djurdelar som skrapas ihop på golvet med en stor gummiskrapa varje kväll innan slakteriet stänger. Ska det vara korv är det tyska sorter som gäller, med så gott som 100% kött i.
3. Överbliven kokt potats kan man använda på grillen nästa dag. Skär i bitar, blanda i hackad lök, salta ordentligt och läck på en klick riktigt smör. Vira in i en bit folie och grilla tillsammans med t.ex. tyska köttrika korvar. I bildexemplet har jag lyxat till det och även använt persilja.

Snipp, snapp snut. Nu var bloggen slut.

1 kommentar: