torsdag, juli 12, 2012

Återtåg

Jag äter frukost på X2000 åter från Sthlm, en sista blick mot Söder när vi nyss rullade ut från centralen. Det blev en lång sista dag på Råcksta-kontoret igår, men det gick trots allt snabbare än jag hade räknat med. Redan vid halvsjutiden var alla nödvändiga delar i programmet avklarade och en prydlig hög av avlämningspapper lämnade till min chef. Istället blev det tid att runda av kvällen med hamburgare och öl i sällskap av en favoritkollega att diskutera våra egna och världens övriga problem med. Inget nattsuddande denna gång dock; förkylningen hänger sig kvar, så jag drog mig åter till mina rum redan strax exfter nio.

Väl framme i Gbg har jag en del saker att göra där av samma karaktär, innan det blir semester. I år inleds den med Makrillfestival-helg, vilket för min del som vanligt mestadels är jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar