Är i Sthlm på en av de sista expeditionerna hit under nuvarande tjänst. En tripp även nästa vecka och ytterligare en veckan därefter, sedan är det slut på det här resandet och hela den här anställningen. Kvällen har jag tillbringat i sällskap av kollegorna Ulf och Michael, två av många kamrater jag kommer att sakna. Nåväl, ingen tid för nostalgi just nu. Flera möten väntar imorgon, varav ett par där mina förberedelser fortfarande återstår.
Dagens Spotify-tips: Gilbert Becaud. Fransman som lättsamt sjunger alla klassiska franska folkvisor och kända melodier, t.ex. "L'important cést la rose", "La vie en rose" och många fler.
tisdag, juni 26, 2012
söndag, juni 24, 2012
12 miljarder
Min gissning var bara hälften av den samanlagda IT-kostnaden hos svenska myndigheter. Jag var i alla fall närmast av den handfull förbipasserande i Sthlm (ett par hundra meter från centralstationen,dit jag vid detta tillfälle var på väg).Hursomhelst så visade sig min syn på detta av så stort allmänintresse att 2 sekunder sändningstid i kvällens Rapport togs i anspråk.
Lång lugn helg
Till veckan ska jag tillbringa både måndag och fredag på Ringhals, en kombination av ärenden som har med min nuvarande funktion att göra och tjuvstart på nästa jobb. Däremellan en dag i Gbg och två i Sthlm.
fredag, juni 22, 2012
Trollskog
En av stigarna vid havet inleds med en bit trollskog. Notera att tallen bara sitter fast i marken på ett ställe; stammen längst till höger.
Det var bara tre hundar med på dagens promenad, men det räckte för att ställa till besvär.
Det var bara tre hundar med på dagens promenad, men det räckte för att ställa till besvär.
torsdag, juni 21, 2012
Mitt i sommaren
Den har ens inte startat ordentligt, men ska enligt kalendern redan börja att avta igen. Just idag är det dock en riktigt behaglig kväll, som liknar sommar. Jag är ensam hemma, bortsett från hundar och katter förstås.
Midsommarfirandet ska även fortsättningsvis bli stillsamt. A-L jobbar, så jag ska mest ägna mig åt att passa hundar, rensa ogräs och laga mat. Lite övertidsarbete blir det kanske också. Fler saker att bli klar med innan jag byter jobb än vad jag någonsin kan hinna; men nog kan man försöka i alla fall.
Lite tidigare idag har jag tillbringat tiden på Gbg-kontoret, och passat på att leverera en cykel till Amanda på hemvägen.
Midsommarfirandet ska även fortsättningsvis bli stillsamt. A-L jobbar, så jag ska mest ägna mig åt att passa hundar, rensa ogräs och laga mat. Lite övertidsarbete blir det kanske också. Fler saker att bli klar med innan jag byter jobb än vad jag någonsin kan hinna; men nog kan man försöka i alla fall.
Lite tidigare idag har jag tillbringat tiden på Gbg-kontoret, och passat på att leverera en cykel till Amanda på hemvägen.
onsdag, juni 20, 2012
Rival
För gårdagens avdelningsmöte hade vi bokat in oss på Rival alldeles vid Mariatorget på Söder. Detta hotell som idag ägs av Benny Andersson, innehöll ursprungligen också en biosalong.
Ett bra möte och mitt sista med hela avdelningen innan jag slutar. Efter att själva mötet avrundats med middag hann vi precis i tid för att bänka oss framför fotbollen på en liten pub tvärs över Hornsgatan. Mest eget skrivarbete på kontoret idag, bl.a. dokumentation av nya åtgärdsplaner efter gårdagens övningar.
Ett bra möte och mitt sista med hela avdelningen innan jag slutar. Efter att själva mötet avrundats med middag hann vi precis i tid för att bänka oss framför fotbollen på en liten pub tvärs över Hornsgatan. Mest eget skrivarbete på kontoret idag, bl.a. dokumentation av nya åtgärdsplaner efter gårdagens övningar.
fredag, juni 15, 2012
Heja England
Hittills har det inte hjälpt att Texas hejar allt vad han orkar och t.o.m. tagit på sig match-tröjan. I bloggande stund är det dock en hel halvlek kvar, där Sverige lär göra 4-5 mål. I och för sig hoppas jag lite i smyg att det ska sluta 1-0 till England som det just nu står, eftersom det var exakt vad jag gissade i kontorets EM-tips.
Idag har jag gjort en dagsutflykt till Sthlm, bl.a. för att höra på ett föredrag om den Tyska strategin för framtida elförsörjning utan kärnkraft. Den som har sina aktier i brunkol kan mysa. Liksom den som vill bygga sol eller vind och håva in tiotals miljarder i statliga subventioner.
Möten med medarbetare både igår och idag med lite blandade känslor. Jag kommer att sakna mitt nuvarande arbete men ännu mer mina medarbetare och kollegor. Men så går det till i den här sortens karriär; "This is the business we have choosen" (citat ur min favoritfilm Gudfadern).
Idag har jag gjort en dagsutflykt till Sthlm, bl.a. för att höra på ett föredrag om den Tyska strategin för framtida elförsörjning utan kärnkraft. Den som har sina aktier i brunkol kan mysa. Liksom den som vill bygga sol eller vind och håva in tiotals miljarder i statliga subventioner.
Möten med medarbetare både igår och idag med lite blandade känslor. Jag kommer att sakna mitt nuvarande arbete men ännu mer mina medarbetare och kollegor. Men så går det till i den här sortens karriär; "This is the business we have choosen" (citat ur min favoritfilm Gudfadern).
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

