


En annan blogg



På denna dag för exakt 22 år sedan åkte jag cortege-vagn i Göteborg. Det var en trevlig dag och en skojig kväll, så långt jag minns den i alla fall.
Nu har vi inte kvar diket framför vårt hus längre, det är igenfyllt med grus. Egentligen skulle det ha blivit så genast efter att jag grävde bort rabatten förra året, men jag råkade glömma bort det och därför har vi sedan dess haft ett dike efter en bortgrävd rabatt framför huset.
Idag kunde man inte komma in på Vattenfalls huvudkontor på Sturegatan. Där klättrade chimpanser från greenpeace på väggarna och hade blockerat ingången. Deras ärende var en uppmaning till Maud Olofsson om att stänga av all produktion från kärnkraft och kol.

Vi är inte så flitiga att det blir av exakt varje vecka, men just den här söndagen har vi gjort ett kyrkobesök; denna gång pga konfirmation. Annars är det mest typiska söndagsaktiviteter. Ett besök i gymmet med Emil, en stunds slappande i soffan till ackompanjemang av tv-serie-repriser, den ena mer korkade än den andra. Den obligatoriska golvstädningen blir jag nog också så illa tvungen att ta mig an innan dagen är över.