Väl åter i byn kan vi njuta av sol och vårvärme istället för regn. På en balkong t.ex..
Igår hade vi en födelsedag att fira, och gjorde därför ett pubbesök efter middagen.



En annan blogg



Idag en stilstudie över några olika sätt att åka skidor på. Alltsammans är exempel från vår egen grupp (Cannmo-Larsson-Reinsjö) och fångat med Olivias kamera på Hintertux. Det varma vädret så här sent på säsongen gör att skiddagarna blir ganska korta. Idag gav vi upp redan vid 2-tiden. Å andra sidan är det ganska behagligt nere i byn där våren är i full gång. Om en halvtimme har jag och Larsson bestämt träff med pojkarna för att ge oss ut på rövarstråt.


Det största av de skidsystem man når direkt ifrån Mayrhofen heter Penken. Om jag minns rätt finns det ca 50 olika liftar och minst dubbelt så många nedfarter. Idag har vi åkt i några av
dem. På ett ställe kan man åka en riktig slalombana med tidtagning. Jag fick 37.15, näst snabbast efter Eric Larsson som körde fortast.


Det här årets skidresa ska jag inte bara hålla på att slipa på tekniken och andra nördiga saker. Nu är det istället den coola sidan av mig själv som ska få extra utrymme.
Idag har jag kvitterat ut öl-kassan för nästa vecka. Om det blir några euro över blir det kanske ett eller annat liftkort också.