tisdag, november 08, 2011
Nyårsrevy?
När man äter frukost så här tidigt blir det tyvärr utan tidning, vilken inte hade kommit ännu. Jag läser istället dagens nyheter på nätet och de är verkligen goda. Idag ska Muller göra om räddningsplanen för Saab, Berlusconi kommer att sitta kvar och Juholt känner ett starkt stöd. Om stordådsplanerna mot all förmodan skulle gå i stöpet för dessa tre musketörer, kan de ju istället slå sig samman och sätta upp en revy om sina spektakel.
söndag, november 06, 2011
Kaffe på maten
Nästa vecka blir ganska ordinär; de fem dagarna tillbringas i Gbg-Sthlm-Sthlm-Ringhals-Gbg.
lördag, november 05, 2011
En apa
Anna-Lena ägnar sig åt karriären och Emil åt att delta i så kallat "lan". Därför är jag ensam hemma ikväll och passade på tillfället att hyra en film via bredbandet."Apan" är en ganska ovanlig film. Jag har läst tidigare att ett av knepen för inspelningen var att man hade en strikt skretess kring manuset. Speciellt hölls huvudrollsinnehavaren Olle Sarri helt oventande om handlingen och fick bara instruktioner scen för scen. Hemlighetsmakeriet fungerade lika bra på mig. Inte ens efter att ha sett till slutet fattar jag någonting av vad filmen avsåg att berätta. 1½ timme och 39 kronor totalt förslösat.
8,2 km
Så mycket kunde vi addera till årspromenerandet som mamma & pappa för statistik över på väggalmanackan. Under det här besöket har vi tillfälligt återskapat familjekonfigurationen så som den var för 46 år sedan, med bara föräldrar och ett tvillingpar.
Gårdagens kvällsmat bestod av skumtomtar och korv som vi grillade i öppna spisen.


Gårdagens kvällsmat bestod av skumtomtar och korv som vi grillade i öppna spisen.
fredag, november 04, 2011
Alla helgon
Innan det hann bli mörkt tog jag och mamma en tur till Marbäcks kyrkogård och tände ljus hos några av de släktingar som finns där. Vägen därifrån gick runt sjön Ralången. Det var bra, för då fick jag upplysningar om till vilka ställen man kan ro båt för att köpa hönor.
torsdag, november 03, 2011
Långhelg
Kort arbetsdag i Gbg idag och sedan ännu en gång in till Varberg för att provköra bilar. Vi tror att vi bestämt oss nu. De flesta modeller vi testat har vi ratat av ett eller annat skäl, därför provkörde vi inte den sista utan tog en offert istället.
Intensiva, intressanta och emellanåt lite märkliga diskussioner på jobbet just nu. Om jag fick lägga ut texten fritt hade jag stoff till en hel bok. Men som jag brukar säga till kollegorna; "det viktigaste är inte vad vi kanske åstadkommer utan att vi har trevligt under tiden som det pågår".
Långhelgen som startar redan imorgon ska jag inleda med en utflykt till Småland.
Intensiva, intressanta och emellanåt lite märkliga diskussioner på jobbet just nu. Om jag fick lägga ut texten fritt hade jag stoff till en hel bok. Men som jag brukar säga till kollegorna; "det viktigaste är inte vad vi kanske åstadkommer utan att vi har trevligt under tiden som det pågår".
Långhelgen som startar redan imorgon ska jag inleda med en utflykt till Småland.
tisdag, november 01, 2011
Döbelsgatan
Den här gången tog jag för första gången på länge tåget till Sthlm. Bra start på en dag att få 3 timmar ostörd arbetstid medans man susar fram. Lika bra har det fortsatt sedan och lite till ska nog hinnas med innan jag ger upp. Men först ska jag inspektera kvarteret häromkring i jakt på kvällsmat.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)