måndag, september 05, 2011
Lyckad kombination
söndag, september 04, 2011
München igen
Jag är på plats i München för sjunde gången i år. Det har varit en varm färd hit; på tunnelbanan från flygplatsen svettades jag nästan lika mycket som under förmiddagens promenad vid havet. Den ljuva september som började redan till frukost fortsatte nämligen med ett strövtåg på klipporna. Även om jag inte direkt som TexasTheDog kan ställa mig i vattenpölar här och var för att dricka, föredrar jag att vara på klippromenad framför att trängas i en U-Bahn när det är tjugo och några till grader.

Månader
När så småningom också andra frukost och lunch har klarats av idag packar jag mig frampå
lördag, september 03, 2011
Biskopshagen
fredag, september 02, 2011
B2
Rätten som beteckas så i menyn heter även något krångligt som jag inte kommer ihåg på thailändska. Men jag minns att den andra av de två rätter jag hämtade på Marinan nyss hette strimlad biff med bambuskott, det var inte alls lika starkt som B2.
Inga större evenemang finns på Tulpanvägens programblad för den här helgen. Det lilla gräs jag har kvar får väl klippas, ett ordentligt joggningspass ska det också bli, men tid över för att chilla blir det helt säkert.
Inga större evenemang finns på Tulpanvägens programblad för den här helgen. Det lilla gräs jag har kvar får väl klippas, ett ordentligt joggningspass ska det också bli, men tid över för att chilla blir det helt säkert.
torsdag, september 01, 2011
Utsikter
Den här dagen har mestadels bjudit på behagliga utsikter. På morgonen kunde jag titta på Globen från mitt hotellfönster och under min hundpromenad ikväll beskåda båthamnen i Bua. Emellan dessa två en rad kortare möten och förstås en hemresa, men inga bildbevis från någondera eftersom jag sov exakt hela tiden (på planet, inte på mötena). Den här veckans tredagarsbesök i Sthlm har sammanfattningsvis haft ett ovanligt fullt program. Därför skönt att det nu är väder för lite extra avkoppling genom att sitta i trädgården och göra dessa reflektioner
.
Nacka Strand
Om man tar en av de regelbundna passagerarturerna från Slussen, kan man båtvägen komma till Nacka Strand och restaurang J, och på vägen dit köra förbi en av de stora Ålandsfärjorna. Detta var precis vad vi gjorde igår kväll, efter att ha ägnat dagen dessförinnan åt ett internt seminarium med hela affärsområdets stabsorganisation á ca 40 personer. Jag avslutade min föredragning med att ge affärsområdeschefen en "två och två fråga", vilket är en skojig lek som jag och Emil uppfann när han var lite yngre och som vi gärna roar oss med emellanåt fortfarande.

Prenumerera på:
Inlägg (Atom)