Jag måste hitta på något att göra till middag nu. Emil kom just och frågade vad vi ska äta. Varsin kycklingklubba som fanns i kylen hade jag tänkt. Ända tills han åt upp båda två till mellanmål för en stund sedan.



En annan blogg



Det hann bli två besök i Göteborg den här dagen. På eftermiddagen skyndade jag mig från jobbet där, åter ner till Varberg. Där väntade Amanda med sitt kvarglömda bohag från Engelbrektsgatan; vad jag hade trott skulle vara ett par kassar med tallrikar och bestick. Det var lite mer, tolv stora flyttkartonger ungefär, som vi med vissa besvär kunde trycka in i bilen.
Jag sitter på Bromma flygplats och väntar på planet till Göteborg. I likhet med många andra gubbar här har jag hörapparaten på mig idag. Bluetooth är en väldigt bra uppfinning. Det är praktiskt att kunna prata utan att hålla en hel telefon mot örat, och även att slippa trassel med sladdar. Så ser det ju coolt ut också.
Stockholm håller på att förvandlas till ett stort tivoli, eller en enda stor karneval. Efter ankomsten hit från Finland lite tidigare ikväll promenerade jag en runda i det behagliga sommarvädret; bl.a. förbi slottet och utefter Skeppsbrokajen (bilden). Överallt byggs det temporära scener och stora partytält. Jag tänkte hälsa på lillebror som deltar i den här cirkusen, men det visade sig att han för kvällen var ute vid Nacka strand, vi kan antagligen ses i centrum någon gång nästa vecka.
Enligt talesättet finns det så många, eller kanske ännu fler, i Finland. Flera av dem kunde man betrakta under den korta inrikesflygning jag nyss gjorde mellan Helsingfors och Turku (Åbo på svenska). Se bara hur månge sjöar som jag kunde fånga på en enda bild!
Gårdagen var en sån där lång dag, då jag lämnade Bua 05:00 på morgonen och återvände just för att se solnedgången över Ringhals.
ska jag ta en lunchpromenad och se om det är lika sommrigt här i Göteborg.